Одним із продуктивних шляхів перетворення сучасної школи,
усунення суперечностей між великим обсягом інформації та можливістю її
засвоєння дітьми є інтеграція. Саме вона сприяє подоланню фрагментарності та
мозаїчності знань школярів, забезпечує оволодіння комплексними знаннями,
служить формуванню системно-цілісного погляду на світ. Необхідність
інтеграційних процесів у шкільній освіті зумовили вибір теми районного семінару
вчителів російської мови та світової літератури, який відбувся 23 лютого на
базі Немильнянської ЗОШ І-ІІ ступенів.
При вході до школи його учасників зустріли господарі теплими
дитячими посмішками та дзвінкою піснею.
Методист РМЦ Рошка С.П. ознайомила з темою і планом роботи
семінару, наголосивши, що його мета – розглянути значення інтегрованого уроку
як одного із напрямів сучасного методичного забезпечення навчального процесу,
який дає можливість реалізувати міжпредметні зв’язки, розвиваючи творчі
здібності учнів з урахуванням їх інтересів та нахилів.
У рамках семінару директор школи Гудзь О.П. ознайомила
присутніх із традиціями, досягненнями та завданнями педагогічного колективу.
Роботу школи учасникам методичного заходу презентувала
вчителька української мови та літератури Гудзь Л.А.
Із психологічними особливостями учнів 7 класу ознайомила
класний керівник Мислінська В.П.
На високому методичному рівні провела інтегрований урок
російської мови та світової літератури у 7 класі Тимошенко Л.М., під час якого вчителька вдало
застосувала різні форми та прийоми щодо вдосконалення учнями знань і вмінь з
теми «Розряди прислівників за значенням», використавши міжпредметні зв’язки з
українською мовою, музикою, мистецтвом, інформатикою.
Обговорюючи урок, учителі, відповідно до поставленої
проблеми семінару, відзначили його потужний виховний потенціал, ефективність,
результативність.
Літературно-музична композиція «На крилах кохання» стала
логічним продовженням мовленнєвої теми
уроку, адже матеріалом для неї послужили прекрасні поетичні творіння поетів
світової літератури: Рільке, Данте, Пушкіна та ін. Чудові поезії змінювали
пісні у виконанні учнів та вчителів школи. Власні вірші подарувала присутнім
Тимошенко Л.М. Авторські пісні майстерно виконало вокальне тріо у складі: Гудзь
Л.А., Тимошенко Л.М. та Деркач І.В.
Підводячи підсумки семінару, його учасники зазначили, що
інтеграційні процеси на уроках російської мови та світової літератури є цікавою
і перспективною формою вдосконалення навчально-виховного процесу. Вчителі
звернули увагу на велику роль інтеграційних процесів у малокомплектних школах,
коли виникає необхідність одному вчителю досконало знати кілька предметів і, в
разі необхідності, вміло їх інтегрувати.
|