Той, що прагне, зробить більше, ніж той, хто може Г.Маррі Саме під таким девізом розпочали свою роботу учасники районного семінару вчителів біології та хімії, що відбувся 23 лютого на базі Ярунської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
У ході тренінгового заняття, проведеного методистом РМЦ Дем’янчук Н.К. , вчителі опрацювали інформаційний блок «Мотиваційний компонент сучасного уроку біології та хімії в основній школі», отримали практичні поради щодо формування мотивації навчальної діяльності як важливого етапу уроку та опрацювали типові помилки, яких припускаються вчителі під час проведення мотиваційно-організаційного етапу уроку.
Використання мотиваційних технологій зміцнює в учнів інтерес до навчання, підвищує допитливість і цікавість в осмисленні питань, що досліджуються. До уваги учасників семінару були запропоновані уроки біології у 8-Б класі з теми «Клас Земноводні. Роль земноводних у екосистемах. Їх значення для людини. Охорона земноводних» та урок хімії у 9-б класі з теми «Добування та застосування спиртів », на яких вчителями вищої категорії Янченко В.Г та Євпак Н.П. були створені своєрідні психологічні «ситуації очікування» (установки), коли учні позитивно налаштовуватись на сприйняття нових знань і прагнули глибокого засвоєння навчального матеріалу. В ході занять вдало використовувались прийоми розвитку пізнавальних мотивів: зацікавлення змістом навчального матеріалу та самим процесом навчання з використанням навчальних комп’ютерних програм.
Логічним продовженням майстерно проведених уроків стала інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?» та ознайомлення з виставкою предметних газет і роботами учасників гуртків.
На завершення семінару його учасникам було запропоновано структурні вправи «Цеглинки» та «Мікрофон з учителем», що дали змогу обговорити відвідані заходи і надати рекомендації вчителям біології та хімії.
|