![](/Novunu/2011_3/P110315012.jpg) Інновацією в управлінні освітою є мережева освіта, у якій замість традиційних ієрархічних вертикальних зв’язків, субординаційних відносин панують горизонтальні, інформаційні, коопераційні зв’язки, тобто партнерство та співпраця. У сучасному управлінні освітніми системами сільських районів мережевий підхід знайшов застосування в практиці запровадження освітніх округів. Як інноваційна соціально-педагогічна система освітній округ потребує методологічного підґрунтя, розробки та реалізації нової (окружної) моделі методичної роботи з учасниками освітньо-виховного процесу. Питання методичного супроводу діяльності освітніх округів розглядалось під час семінару заступників директорів з навчально-виховної роботи «Науково-методичне забезпечення впровадження компетентнісної освіти в межах освітнього округу», який відбувся 15.03.2011 року на базі Ярунської ЗОШ І-ІІІ ступенів. В роботі семінарі взяв участь начальник відділу освіти О.А.Антипчук, який зосередив уваги на забезпеченні єдиного освітнього простору в межах округу, раціонального використання творчого потенціалу педагогічних працівників, створенні належних умов для навчання та розвитку обдарованих дітей, впровадження в навчально-виховний процес сучасних педагогічних технологій. Питання підвищення майстерності педагогічних кадрів в умовах мережевої взаємодії, планування методичної роботи з ними розкрила завідуюча РМЦ О.П.Сікора. ![](/Novunu/2011_3/P110315013.jpg) Заступник начальника відділу освіти В.П.Андрощук зазначила, що для оптимального використання можливостей кожного освітнього округу щодо надання варіативного та якісного спектру освітніх послуг необхідно вирішити такі завдання: прогнозування мережі освітніх послуг та моделювання профільної освіти, формування мережі міжшкільних факультативів, а у перспективі – єдиного навчального плану для суб’єктів освітньої діяльності в межах округу, розробка моделей освітніх маршрутів для учнів відповідно до їх бажань і запитів в межах освітнього округу.
![](/Novunu/2011_3/P110315047.jpg) Схему роботи Ярунського освітнього округу, його структуру науково-методичної роботи, систему роботи з обдарованими дітьми, творчі здобутки педагогів та учнів презентували директор Ярунської ЗОШ М.І.Горблюк та заступник директора Л.В.Осадчук. 24 учасники семінару відвідали уроки: - читання з елементами образотворчого мистецтва і хореографії у 4 класі вчителя Л.Ю.Лагасюк «Рідні краєвиди Д.Гередниченко» - української літератури у 5 класі вчителя Л.О.Коренчук «Позакласне читання. О.Іваненко «Чорноморденький» - англійської мови у 6 класі вчителя О.П.Пархомчук «Подорож до Лондона» - історії у 7-А класі вчителя Л.В.Осадчук «Монгольська навала. Золотоординське іго. Початок об’єднання руських земель навколо Москви» - трудового навчання у 7-Б класі вчителя В.І.Коробчука «Технологія виготовлення виробів з тонкого листового металу» - майстер-клас вчителя української літератури Т.А.Петько «Виховання дітей в дусі патріотизму методами вивчення літератури та історії рідного краю» (9 клас) - заняття волейбольної секції учнів 8-9 класів Ярунської та Гірківської ЗОШ, де мали можливість ознайомитись з інноваційними методами викладання навчальних предметів, використання ІКТ на уроках, проведення позакласних заходів.
![](/Novunu/2011_3/P110315027.jpg) Крім викладання навчальних предметів до уваги заступників були представлені позаурочні надбання школярів Ярунського освітнього округу: виставка учнівської творчості та виступи учасників ІІ етапу фестивалю дитячої та юнацької творчості «Перлини Звягельщини-2011», в яких взяли участь учні Великогорбашівської, Гірківської ЗОШ І-ІІ ст., Орепівської, Колодянської, Ярунської ЗОШ І-ІІІ ступенів. В ході семінару також було проведено тренінг «Проектування моделі управління методичним супроводом освітнього округу», під час якого заступники оцінили сучасний стан роботи освітнього округу, роботу механізмів методичного супроводу, визначили сильні і слабкі сторони взаємодії в межах освітнього округу, невикористані резерви в педагогічній взаємодії, розробили пропозиції щодо усунення проблем в організації методичного супроводу.
|