Інновацією в управлінні освітою є мережева освіта, у якій замість традиційних ієрархічних вертикальних зв’язків, субординаційних відносин панують горизонтальні, інформаційні, коопераційні зв’язки, тобто партнерство та співпраця. У сучасному управлінні освітніми системами сільських районів мережевий підхід знайшов застосування в практиці запровадження освітніх округів. Як інноваційна соціально-педагогічна система освітній округ потребує методологічного підґрунтя, розробки та реалізації нової (окружної) моделі методичної роботи з учасниками освітньо-виховного процесу. Питання методичного супроводу діяльності освітніх округів розглядалось під час семінару заступників директорів з навчально-виховної роботи «Науково-методичне забезпечення впровадження компетентнісної освіти в межах освітнього округу», який відбувся 15.03.2011 року на базі Ярунської ЗОШ І-ІІІ ступенів. В роботі семінарі взяв участь начальник відділу освіти О.А.Антипчук, який зосередив уваги на забезпеченні єдиного освітнього простору в межах округу, раціонального використання творчого потенціалу педагогічних працівників, створенні належних умов для навчання та розвитку обдарованих дітей, впровадження в навчально-виховний процес сучасних педагогічних технологій. Питання підвищення майстерності педагогічних кадрів в умовах мережевої взаємодії, планування методичної роботи з ними розкрила завідуюча РМЦ О.П.Сікора. Заступник начальника відділу освіти В.П.Андрощук зазначила, що для оптимального використання можливостей кожного освітнього округу щодо надання варіативного та якісного спектру освітніх послуг необхідно вирішити такі завдання: прогнозування мережі освітніх послуг та моделювання профільної освіти, формування мережі міжшкільних факультативів, а у перспективі – єдиного навчального плану для суб’єктів освітньої діяльності в межах округу, розробка моделей освітніх маршрутів для учнів відповідно до їх бажань і запитів в межах освітнього округу.
Схему роботи Ярунського освітнього округу, його структуру науково-методичної роботи, систему роботи з обдарованими дітьми, творчі здобутки педагогів та учнів презентували директор Ярунської ЗОШ М.І.Горблюк та заступник директора Л.В.Осадчук. 24 учасники семінару відвідали уроки: - читання з елементами образотворчого мистецтва і хореографії у 4 класі вчителя Л.Ю.Лагасюк «Рідні краєвиди Д.Гередниченко» - української літератури у 5 класі вчителя Л.О.Коренчук «Позакласне читання. О.Іваненко «Чорноморденький» - англійської мови у 6 класі вчителя О.П.Пархомчук «Подорож до Лондона» - історії у 7-А класі вчителя Л.В.Осадчук «Монгольська навала. Золотоординське іго. Початок об’єднання руських земель навколо Москви» - трудового навчання у 7-Б класі вчителя В.І.Коробчука «Технологія виготовлення виробів з тонкого листового металу» - майстер-клас вчителя української літератури Т.А.Петько «Виховання дітей в дусі патріотизму методами вивчення літератури та історії рідного краю» (9 клас) - заняття волейбольної секції учнів 8-9 класів Ярунської та Гірківської ЗОШ, де мали можливість ознайомитись з інноваційними методами викладання навчальних предметів, використання ІКТ на уроках, проведення позакласних заходів.
Крім викладання навчальних предметів до уваги заступників були представлені позаурочні надбання школярів Ярунського освітнього округу: виставка учнівської творчості та виступи учасників ІІ етапу фестивалю дитячої та юнацької творчості «Перлини Звягельщини-2011», в яких взяли участь учні Великогорбашівської, Гірківської ЗОШ І-ІІ ст., Орепівської, Колодянської, Ярунської ЗОШ І-ІІІ ступенів. В ході семінару також було проведено тренінг «Проектування моделі управління методичним супроводом освітнього округу», під час якого заступники оцінили сучасний стан роботи освітнього округу, роботу механізмів методичного супроводу, визначили сильні і слабкі сторони взаємодії в межах освітнього округу, невикористані резерви в педагогічній взаємодії, розробили пропозиції щодо усунення проблем в організації методичного супроводу.
|