Творчість – найвища з
людських функцій. Вона
ґрунтується на свободі волі й уяви. Виходячи з
того, що кожна дитина – унікальна, вчитель покликаний насамперед допомогти їй
розкрити свій творчий потенціал.
Проблема
формування креативного мислення на уроках словесності обговорювалася під час
засідання районної Школи перспективного педагогічного досвіду вчителів
української мови та літератури, що відбулося 15 лютого на базі
Великомолодьківської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Мета зустрічі – сприяти поширенню перспективного
педагогічного досвіду, підвищенню професійної майстерності, запровадженню
інноватики.
Гостей привітав директор школи Бармак О.В. З
історією та досягненнями навчального закладу ознайомила заступник з виховної
роботи Васильчук Т.А., ілюструючи свою розповідь слайдами електронної
презентації.
Із психологічними особливостями учнів, з якими
будуть проводитися відкриті уроки, ознайомила шкільний психолог Новорок В.І.
Літературно-музична композиція «Так ніхто не
кохав» засвідчила креативний підхід до проведення позакласних заходів, адже завдяки
організаторам (а це Васильчук Т.А. та Малиновська Т.Г.) було створено особливу
атмосферу, використано цілу палітру поезій, пісень, хореографічних композицій,
які гармонійно поєднувалися із зображенням на слайдах та музичним супроводом.
Продовжилося засідання вивченням досвіду з
формування креативного мислення на уроці української мови у 5 класі, на який
запросила досвідчений учитель Маліш Г.С. Працюючи над темою «Чергування у-в,
і-й», Галина Сергіївна використала цілий ряд цікавих завдань: креативний кущ,
гра-опис, гра-пошук тощо. Потужний виховний потенціал уроку виявився під час
аналізу оповідання В.О.Сухомлинського «Іменини», коли діти разом з учителькою
утворили віночок добра і щастя. Майстерність педагога прослідковувалася на кожному етапі
уроку, де використовувалися різноманітні види роботи, що дали змогу ефективно
організувати заняття.
Девізом уроку української мови у 8 класі на тему
«Однорідні члени речення» стали слова «Уважність, чіткість і швидкість!». Його
майстерно провела Васильчук Т.А., використавши лінгвістичні задачі, хвилинку
ерудита, складання пазлів. Їй вдалося реалізувати міжпредметні зв’язки з
математикою, літературою, музикою, мистецтвом, екологією завдяки умілому
використанню ІКТ. Нетрадиційним було і
оцінювання учнів подяками, і розквітла галявина знань.
Під час
обговорення відвіданих уроків учасники засідання відзначили їх ефективність, високий
професійний рівень учителів, які крім традиційних методів активно застосовували
нетрадиційні (креативні вправи, презентації).
Реалізуючи завдання порушеної проблеми, учасники
досліджували визначення поняття «креативність», з’ясовували умови формування
креативного мислення, розглядали можливості уроків словесності для застосування
креативної технології як такої, що формує нестандартне мислення.
Підсумовуючи роботу засідання, керівник Школи ППД
Скиба Г.М. зазначила, що креативність є
необхідною умовою успішності педагога.
|