На сучасному етапі розвитку суспільства, зокрема освітньої сфери, проблема співпраці між дошкільним закладом та початковою школою завжди була актуальною і належить до числа найважливіших.
Відповідно до річного плану роботи відділу освіти на базі Чижівського ДНЗ та Чижівської ЗОШ І-ІІІ ступенів пройшов спільний семінар вихователів ДНЗ та вчителів початкових класів з проблеми «Реалізація принципу наступності у формуванні компетенцій: дошкільний навчальний заклад – початкова школа». Дитячі та педагогічні колективи запросили до плідної співпраці 34 педагоги району.
Директор школи Володимир Богданович Лагодинський поділився досвідом спільної роботи щодо реалізації наступності навчального закладу і школи, презентувавши спільну методичну та навчально-виховну роботу. Він зазначив, що дитячий садок і школа, як два скульптори, що працюють разом, повинні діяти узгоджено – в одному напрямі.
Завідуюча Леся Вікторівна Маранчак провела екскурсію дошкільним закладом, познайомила присутніх з його роботою.
Під час практичної частини семінару присутні відвідали інтегроване заняття в ДНЗ «Снігурці на допомогу», яке провела Яна В’ячеславівна Весельська.
Урок математики у 1-А класі на тему: «Узагальнення й систематизація знань учнів. Складання і розв’язування задач. Порівняння чисел. Попереднє і наступне число», який майстерно провела Наталія Андріївна Запольська.
Урок природознавства у 1-Б класі на тему: «Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота: ознайомлення з властивостями піску, глини, граніту», який цікаво провела Тетяна Михайлівна Федюк.
Цікавим та емоційним була виховна година «Зимовий калейдоскоп», під час якого учні школи та вихованці ДНЗ продемонстрували артистизм та акторські здібності, додавши чудового настрою гостям.
У ході круглого столу методист РМЦ з дошкільної освіти, Валентина Володимирівна Гопанчук зауважила, що наступність у навчанні – це актуальна проблема переходу особистості на якісно новий ступінь розвитку завдяки створенню комфортних умов для розкриття її потенціалу. Наступність забезпечує поступовий перехід від попереднього вікового періоду до нового, поєднуючи щойно здобутий дитиною досвід з попереднім. З одного боку, вона передбачає спрямованість освітньої роботи в дошкільному навчальному закладі на вимоги, які будуть пред'явлені дітям в школі, а з іншого – орієнтацію вчителя на досягнутий старшими дошкільниками рівень розвитку; на здобуті в дошкільному навчальному закладі та сім'ї знання, навички і досвід дітей; на активне використання їх в освітньому процесі.
Методист РМЦ з початкової освіти, Валентина Григорівна Лопатюк у своєму виступі наголосила, що реалізація принципу наступності у формуванні компетенцій має починатися з забезпечення наступності між першими її сходинками – дошкільною і початковою ланками. Головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні – є спрямованість педагогічного процесу на всебічний розвиток особистості дитини. З огляду на це, необхідний зв'язок програм, методів і форм навчання в дошкільному навчальному закладі та початковій школі. Елементи навчальної діяльності, що формуються в процесі навчання на заняттях у дошкільних закладах, забезпечують успішність навчання в школі. А шкільне навчання має забезпечити взаємозв'язок, розширення, поглиблення й удосконалення отриманих у дитячому садку знань, умінь і навичок.
Завантажити виступ Лопатюк В.Г.
На завершення зібрання гості отримали диски з матеріалами семінару, які зможуть використати у подальшій роботі. «Творчих успіхів вам і вашим педагогічним колективам, і будьте просто щасливими!» - бажали господарі закладу.
|