В умовах гуманізації освіти, коли
особистість людини перебуває в центрі
всієї освітньої і виховної діяльності, пошук ефективних методів
навчання, у тому числі й навчання музичному мистецтву, привертає пильну увагу
багатьох учених, методистів і вчителів. Ще у свій час відомий педагог Ян Амос
Каменський вважав, що той, хто не знає музики, уподібнюється тому, хто не знає
грамоти.
Варто зазначити, що через запровадження
в практичну діяльність сучасних педагогічних технологій навчання, у
загальноосвітніх навчальних закладах району ведеться належна робота по
всебічному розвитку особистості кожного учня. Вчителі музичного мистецтва
сумлінно працюють над збагаченням емоційно-естетичного досвіду школярів під час
сприймання та інтерпретації творів музичного мистецтва, наполегливо формують у вихованців
позитивне ставлення до творів музичного мистецтва, вчать розуміти, грамотно аналізувати та чисто інтонувати програмові твори.
Підтвердженням цьому став, проведений
27 лютого 2014 року на базі Дідовицької
ЗОШ І-ІІ ступенів, районний семінар-практикум
учителів музичного мистецтва на тему «Інтерактивні методи навчання на уроках
музичного мистецтва як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності
школярів».
За традицією, учні школи
на чолі з директором Тетяною Василівною Ковальчук,
привітно зустріли гостей духмяним короваєм на вишитому українському рушнику.
В рамках семінару-практикуму присутні
відвідали відкриті уроки, позакласний виховний захід, провели чергове заняття
творчої групи і засідання круглого столу
з питань використання новітніх педагогічних технологій в
навчально-виховному процесі. Використовуючи
електронну презентацію, про роботу школи
змістовно розповіла її директор Т.В. Ковальчук.
Урок в 4 класі на тему «Царство народних танців» (вчитель Остапенко Таїса Володимирівна), вразив
чіткістю структурної побудови, насиченістю кольоровою
наочністю, різноманітними новітніми формами
роботи та доречним використанням аудіо-
відео матеріалів.
Серйозну програмову тему «Зародження симфоджазу» змістовно
було розкрито учнями 8 класу під керівництвом наставника Оксани Аркадіївни Креховецької. Учні продемонстрували належні знання
основних музичних понять, необхідної
музичної термінології, вміння логічно
висловлювати свої думки щодо джазової музики Джоржа Гершвіна і, власне, своє ставлення до
легкої і серйозної музики.
Схвальні відгуки прозвучали з вуст учасників
семінару-практикуму про комплексне розв’язання на уроках практичних, освітніх,
виховних і розвиваючих завдань, про ефективність використання інтерактивних методів навчання
спрямованих на формування освітніх компетенцій
відповідно змістової лінії «Музичне
мистецтво» Державного стандарту.
Загальношкільний виховний захід «Масниця.
Свято колодки» показав сумлінну роботу вчителя музичного мистецтва О.А.Креховецької по
розкриттю артистичних, вокальних і сценічних здібностей учнів школи, прилучення їх до розуміння і збереження українських
народних традицій.
Підсумовуючи роботу
семінару-практикуму, заступник завідуючої РМЦ Костюк К.М. підкреслила, що використання
сучасних інтерактивних методів
навчання великою мірою позитивно впливає
на розвиток особистості. Різноманітні
форми і методи організації навчальної діяльності дають змогу
розкрити суб’єктивний досвід
учнів, створити атмосферу зацікавленості кожного учня в роботі,
оцінювати його діяльність, формувати завдання, що спрямовані на виявлення
індивідуальних якостей учня. Успіх у роботі кожного вчителя залежить від його
майстерності, творчого пошуку. Немає однакових учителів, як немає однакових
учнів, Кожний учитель - це особистість, неповторна індивідуальність. Учитель
сьогодні має можливість працювати творчо, йти своїм шляхом, важливо, щоб цей
шлях був раціональним, продуктивним і результативним у досягненні поставленої
мети.
|