„О, не покину, музи, я олтар ваш!
Правдивого життя не буде без мистецтва”
Еврипід
Актуальність цих слів, проголошених великим давньогрецьким драматургом Еврипідом більше двох тисяч років тому, підтверджується кожною миттю нашого буремного життя. Мистецтво було і залишається одним із найважливіших чинників духовного життя людства. Воно стимулює творчу діяльність, освячує і збагачує життя людини емоційними переживаннями та роздумами.
Чи можна навчитися розуміти мистецтво? Можливо, комусь видасться це питання дивним, адже вважається, що це доступно кожному. Але разом з тим, ми знаємо, що на різних людей один і той же твір справляє різне враження. Хтось послухав музику, подивився скульптуру і забув про почуте й побачене, а в іншого цей твір викликав безліч почуттів та думок.
Одним із найважливіших компонентів культури як сукупності створених людством цінностей є художня культура.
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk6.jpg)
27 листопада 2015 року на базі Городницької ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено семінар-практикум за темою «Технологічний підхід до формування творчої активності учнів на уроках художньої культури». Учасників семінару-практикуму привітно зустріла директор школи Світлана Вікторівна Гончаренко. Вона провела екскурсію по навчальному закладу й лаконічно презентувала роботу педагогічного колективу з часу заснування школи і до тепер.
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk1.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk2.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk3.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk4.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk5.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk11.jpg)
Мосійчук Анна, учениця 9-Б класу зацікавила присутніх фактами з історії смт. Городниця, провівши змістовну екскурсію шкільним краєзнавчим музеєм (завідуюча, вчитель історії Ніна Григорівна Білоніг).
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk7.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk8.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk9.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk10.jpg)
Відкритий урок, проведений в 10-Б класі вчителем Василем Сергійовичем Литвинчуком, вразив учасників семінару-практикуму тим, що всі учні класу були активними при опрацюванні навчальної теми «Український авангард. Живопис» і насамкінець уроку вміло на моніторах комп’ютерів втілили розуміння абстракціонізму в своїх малюнках.
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk12.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk13.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk14.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk15.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk16.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk17.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk18.jpg)
Щоб краще розуміти, що художня культура - це складне, багатошарове утворення, яке об'єднує всі види мистецтва, сам процес художньої творчості, його результати і систему заходів по створенню, збереженню і розповсюдженню художніх цінностей, вихованню творчих кадрів і глядацької аудиторії, в школі створено драматичний гурток, засновником і керівником якого є вчитель зарубіжної літератури Ірина Володимирівна Литвинчук. Учасники театральної вітальні, учні 10 класу, представили на огляд гостей уривок з твору Бернарда Шоу «Пігмаліон».
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk22.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk23.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk24.jpg)
Обговорюючи проведені заходи вчителі 20-ти загальноосвітніх навчальних закладів відзначили, що в Городницькій школі учні вчаться свідомому розумінню того, що мистецтво – це особливий вид духовно-практичного освоєння дійсності за законами краси, особливість якого полягає у тому, що воно виступає у художньо-образній формі. Під керівництвом досвідчених наставників учні продемонстрували неабиякі акторські здібності і глибоку переконаність в тому, що за допомогою мистецтва людина здатна сприймати оточуючий її світ у цілісності. Переконливо довели, що воно може проникати в найпотаємніші куточки людської душі, хвилювати і робити людину величною. За допомогою мистецтва ідея втілюється в такій формі, яка збуджує емоції, активізує уяву, викликає особливі переживання, які називають естетичними, або художніми.
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk19.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk20.jpg)
![](/Novunu/15rik/11-1-2015/khudk21.jpg)
Під час проведення круглого столу вчителі обмінялися досвідом власних напрацювань, щодо ефективності проведення уроків художньої культури та розробили відповідні рекомендації з проблеми технологічного підходу до формування творчої активності учнів на уроках художньої культури.
|