Народ, який думає наперед на один рік, вирощує хліб.
Народ, який думає наперед на десять років, вирощує сади.
Народ, який думає наперед на сто років, виховує молоде покоління.
Народна мудрість
12 листопада 2015 року на базі Несолонської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся семінар-практикум для вчителів історії на тему «Інновації в історичній освіті. Інтегрований урок історії як засіб реалізації міжпредметних зв’язків», в роботі якого взяли участь 22 педагоги навчальних закладів району.
Одним з інноваційних можливих напрямків розв’язання проблеми збереження психічного і фізичного здоров’я дітей у школі є використання концепції біоадекватного навчання, що виникла та розвивається в рамках ноосферної освіти. Сучасна школа повинна шукати прийнятний баланс між, з одного боку, зростаючими вимогами до рівня освіти сучасної молодої людини, а з іншого боку, збереженням її здоров’я, без якого перша вимога взагалі втрачає будь-який сенс. Розглядаючи історію становлення ноосферної освіти як напрямку в сучасній педагогіці, необхідно зазначити, що її підвалини було створено ще у роботах загальновизнаних класиків. Проблему природовідповідності у вихованні успішно розробляли А. Дістверг, Дж. Локк, І. Песталоцці, Ж.-Ж. Руссо, К. Ушинський, Я. Коменськийта ін. Біоадекватні уроки ґрунтуються на інтеграції відомих у світі класів технологій: «know how» – знаю як робити, «know what» – знаю що, «know way» – знаю шлях. До особливостей такого уроку належить те, що під час його проведення може використовуватись релаксаційна заспокійлива музика будь-яких композиторів. Біоадекватні уроки дозволяють підключити всі канали сприйняття інформації, що дає змогу робити знання учнів міцнішими, а засвоєння нового матеріалу – швидшим. Створення ситуації успіху на ноосферному уроці призводить до покращення мотивації учнів до вивчення інших предметів, а також до зацікавленості в навчанні в цілому. Важливим поняттям для проведення біоадекватного уроку є «образон» (опорний образ), на який буде наноситись навчальна інформація. Пригадуючи образон, учень відтворюватиме отримані на уроці знання з навчального предмету.
Основою семінару став інтегрований урок історії у 5 класі на тему «Мова – джерело знань» з використанням технології біоадекватного навчання, проведений вчителем історії вищої категорії, старшим вчителем Молодецькою Світланою Василівною.
Урок почався з привітання вчителя і учнів у колі тримаючись за руки, з виконання вправ для налаштування організму до праці. Під музичний супровід і запах випарів ароматичних ламп, вчитель читає текст, в якому подається в художній формі новий матеріал. Наступним етапом є самостійна групова робота учнів: передати в малюнку почуте, закодувати інформацію в образі каменів. Під час роботи учням можна підніматися, ходити по класі, розмовляти з однокласниками, задавати питання та навіть смакувати соковиті яблучка. Після виступів груп учнів, які працювали на уроці, вчитель підводить підсумки і узагальнює поданий матеріал демонструючи власний малюнок. На завершення Світлана Василівна дякує учням за роботу і озвучує написаний на дошці висновок: «Наші предки – високоморальні, глибоко духовні люди з високою культурою людських відносин» «Пам'ять про предків – сама древня і благородна традиція людства».
В рамках семінару для учасників проведена екскурсія до пам’ятного знаку в честь історії села та Несолонського замку «Історичні та археологічні пам’ятки села» (вчитель історії Молодецький П.О, Соботюк К.М. член Міжнародної організації Робітників світла), презентація діяльності навчального закладу (ЗНВР Дмитерчук Н.В.).
Світлана Василівна представила кабінет історії та інформаційні стенди за єдиною темою «Без коріння саду не цвісти», виступила з електронною презентацією «Інновації в освіті: біоадекватна методика викладання навчальних дисциплін в школі».
Директор школи Чечет М.В. як вчитель біології обґрунтував важливість організації навчального процесу таким чином щоб функціонування лівої і правої півкулі головного мозку дитини проходило одночасно, тобто необхідність гармонійного всебічного розвитку дитини.
Цікавою, інформаційно-пізнавальною і змістовною була міні-конференція проведена за участю запрошених гостей:
Васильєва М.О. голови Всеукраїнської громадської організації Народний рух захисту Землі з виступом на тему:«Нове екологічне мислення і завдання освіти»;
Плотнікової М.Ф. кандидата економічних наук, доцента кафедри ЖНАУ «Ноосферна освіта та стратегія здоров’я»;
Позднякова В.М. академіка, доктора філософії, проректора з наукової роботи міжнародної Академії Козацтва «Ноосферна освіта і виховання громадянина України,жителя планети Земля, мешканця Всесвіту».
Підсумовуючи почуте і побачене на семінарі. можна зробити висновок, що робота за біодекватною методикою викладання дозволить підвищити творчій потенціал педагога та учня, ефективніше використовувати навчальний час, досягти вищих результатів, не нашкодивши здоров’ю дітей, стимулювати інтерес учнів.
|