На всіх етапах розвитку школи головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності педагогів. Учитель - це спеціаліст, який може оновлювати, вдосконалювати зміст своєї діяльності. Впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої та спланованої роботи шкільних методичних об’єднань, оскільки в системі їхньої роботи одним із провідних напрямів є підвищення педагогічної майстерності вчителя без відриву від основного місця роботи.
З цією метою на базі РМЦ 30 січня 2015 року пройшов спільний семінар голів методичних об’єднань вчителів початкових класів та практичних психологів шкіл району на тему «Підвищення педагогічної майстерності вчителя початкових класів через організацію діяльності шкільного методичного об’єднання та співпраці з психологічною службою». У семінарі взяли участь 22 вчителя початкових класів та 15 практичних психологів.
Лопатюк Валентина Григорівна, методист РМЦ у своєму виступі зазначила, що творчу особистість може навчити і виховати тільки творча особистість. Сьогодні нестандартні діти вимогливі до свого наставника, що спонукає вчителя до творчості, підвищення фахової майстерності, змушує відкидати застарілі, знаходити нові, більш досконалі методи практичної реалізації вимог часу. Розвиток творчих здібностей учителів у системі методичної роботи може бути досягнутий лише тоді, коли сама робота буде творчою. Цьому значною мірою сприяє організація методичної роботи з учителями, а саме – шкільні методичні об’єднання (ШМО). Вона познайомила присутніх з пріоритетними напрямками роботи, структурою плану, формами роботи шкільного методичного об’єднання.
Якубович Ольга Василівна, методист РМЦ у своєму виступі наголосила, що діяльність спеціалістів психологічної служби району спрямована на забезпечення прав і свобод дітей, створення умов комфортного освітнього середовища, захист психічного та соціального здоров’я дитини на всіх рівнях навчання, профілактику і корекцію відхилень в психофізичному розвитку учнів, забезпечення супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Але підвищення компетентності працівників психологічної служби - це система самоосвіти та методичного забезпечення їх професійної діяльності. З цією метою створені і плідно працюють шкільні методичні об’єднання.
Титарева Тереза Валеріївна, заступник директора, Потайчук Людмила Миколаївна голова ШМО вчителів початкових класів та Супрунчук Марина Сергіївна, практичний психолог Городницької ЗОШ І-ІІІ ступенів презентували досвід роботи школи з даної проблеми, показавши систему роботи яка вироблена на протязі багатьох років з даного питання. Також, під час виступів було проведено майстер-клас по застосуванню деяких методів психологічної діагностики та корекції в початкових класах, які можуть застосовувати в своїй практиці й не фахівці.
Підводячи підсумок семінару присутні зазначили, що учитель – це не тільки той , хто навчає, а, в першу чергу, той хто систематично вчиться сам. Тому робота ШМО спрямована на формування людини, яка хоче й уміє самостійно вчитися.
|