Майстерність вчителя – це спеціальність,
якій необхідно вчитися
А.С.Макаренко
Сьогодення вимагає від вчителя створення такого педагогічного середовища, яке б було цікавим, посильним, результативним, успішним для учня. А це спонукає вчителя до творчості, підвищення фахової майстерності, змушує відкидати застарілі, знаходити нові, більш досконалі методи практичної реалізації вимог часу.
Питання самоосвіти як одне із шляхів підвищення професійної майстерності вчителя було розглянуто на засіданні університету психолого-дидактичних знань, яке відбулося 03.11.15 р. на базі РМЦ. Учасниками засідання були 14 керівників окружних шкільних методичних об’єднань та психолого-педагогічних семінарів. Засідання проходило у вигляді ділової гри, метою якої було теоретично обґрунтувати роль самоосвіти вчителя у його педагогічній діяльності, розкрити психологічні аспекти самоосвіти, побудити бажання керівників методоб’єднань та психолого-педагогічних семінарів реалізовувати сучасні педагогічні ідеї в практичну діяльність шкільних методичних структур.
На початку ділової гри були розглянуті питання:
- Організація самоосвітньої діяльності вчителя (Сікора О.П., зав. РМЦ)
- Роль шкільного методоб’єднання у самоосвітній діяльності (Лопатюк В.Г., методист РМЦ)
В практичній частині учасники опрацювали інтерактивні методики організації навчання дорослих: «Рух протилежностей», «Мозковий штурм», «Гронування», «Більярд», «Вилучи зайве», «Збери пазли», «Наш вибір», «Моделюємо власний успіх».
Методист психологічної служби Якубович О.В. провела майстер-клас «Стрес та емоційна стійкість», де показала кілька простих але дієвих методів боротьби зі стресом, продемонструвала, яким чином можна уникнути стресогенної ситуації. Було проведено ряд вправ по профілактиці професійного вигорання педагогічних працівників.
|