Стан координаційної роботи щодо створення і функціонування шкільних музеїв та експозицій, створення тематичної веб-сторінки на сайті відділу освіти Шкільний музей є осередком освіти і виховання, який сприяє формуванню у молодого покоління національної самосвідомості, любові до рідної землі, свого народу,забезпеченню духовної єдності поколінь і призначений для вивчення, збереження та використання пам’яток природи, матеріальної і духовної культури.
Виходячи з цього координаційна робота РМЦ щодо створення і функціонування шкільних музеїв протягом цього навчального року була спрямована на вивчення, поширення кращого педагогічного досвіду у діяльності музеїв, підвищення їх ролі у вихованні учнівської молоді та наданні методичної допомоги керівникам музеїв з питань організаторської роботи по створенню музеїв, світлиць, а також оновленню уже діючих експозицій.
На базі загальноосвітніх шкіл району діє 4 музеї (Городницька, Ярунська, Орепівська, Федорівська ЗОШ І-ІІІ ступенів), 4 музейні кімнати (Кленівська, Борисівська І-ІІ ступенів, Чижівська, Косенівська ЗОШ І-ІІІ ступенів) та 2 світлиці (Броницькогутянська, Киянська ЗОШ І-ІІІ ступенів).
Шкільні музеї стали важливим центром по залученню школярів до вивчення життя і подвигу попередніх поколінь, розширюють і поглиблюють знання учнів у відповідності до свого профілю у певній галузі наук: історії, географії, мові та літературі, мистецтві.
У музеях Ярунської, Городницької, Орепівської, Федорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів активно працюють групи дітей, які систематично, під керівництвом педагогів, ведуть пошукову і дослідницьку роботу, беруть участь у пошуку та поповненні експонатів, обміну і збереженні фондів у показі і пропаганді зібраних матеріалів.
Тематично-експозиційний план Ярунського шкільного історико-краєзнавчого музею естетично оформлений, технічно оснащені експозиції, які постійно оновлюються та доповнюються, ведеться облік музейних предметів, акти прийому-видачі експонатів, книга обліку відвідувачів, екскурсій, масових заходів, навчальних занять, книга відгуків.
Оригінальні пам’ятки історії, культури, побуту зібрано у фондах історико-краєзнавчого музею Городницької ЗОШ І-ІІІ ступенів. Музей став місцем проведення зустрічей з цікавими людьми, історико-краєзнавчих вечорів, виставок. (Технічний супровід)
Значний внесок у вихованні підростаючого покоління в дусі любові до Батьківщини становить робота шкільного музею Орепівської ЗОШ.
Неоціненний матеріал часів Великої Вітчизняної війни зібрано Заслуженим пошуковцем України, вчителем української мови та літератури Федорівської ЗОШ М.В.Пінчуком. При музеї даної школи діє учнівська група «Пошук-6», яка веде листування з архівами, військкоматами, рідними загиблих воїнів, а також – запис спогадів ветеранів війни та праці. Жителів села.
Слід відзначити роботу педагогічного колективу Чижівської ЗОШ І-ІІІ ступенів по проведенню занять на фольклорну тематики у «Бабусиній світлиці». Тут зібрано папки «Народні прикмети по повір’я», «Народні пісні нашого села», «Український національний одяг», «Мамина колиска», «Народні свята та звичаї» та інші. На подібну тематику також зібрано учнівські реферати.
У світлиці Косенівської ЗОШ регулярно проводяться екскурсії не тільки для учнів школи, а й для жителів села та гостей, проводяться українські вечорниці з використанням наявних експонатів.
Для створення шкільного музею необхідно в першу чергу згуртувати актив однодумців (учнів, педагогічних працівників, спеціалістів музейної справи, громадськості, тощо) дослідницьку, збиральницьку, фондову, експозиційну, просвітницьку роботу і обов’язково підібрати педагога, який би бажав і міг очолити роботу по створенню музею.
Разом з тим у вивченні передового педагогічного досвіду щодо створення і функціонування шкільних музеїв було виявлено ряд недоліків у веденні документації, невідповідність експозиційних матеріалів профілю музею, недотриманні умов збереження оригінальних матеріалів. Мало уваги приділяється популяризації та висвітленню роботи музеїв в засобах масової інформації.
|